Tymczasowe Światła Drogowe - Klucz do Bezpieczeństwa na Remontowanych Odcinkach
Chodnikowe Bariery - Klucz do Zwiększenia Bezpieczeństwa Pieszych
Spis treści:
3. BARIERY BETONOWE U-14b - BPPS-1 i BPPS-2
1. ZNAKI DROGOWE
Znaki drogowe to zbiór znaków określonych przez polskie prawo, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i sprawności ruchu drogowego. W naszej ofercie znajdują się wszystkie ich typy, by mogli Państwo znaleźć tutaj to, czego potrzebują.
Oznakowanie pionowe oferowane na platformie Wimetoznakowanie.pl jest zgodne z wymaganiami normy PN - EN 12899-1, ma aprobatę IBDIM, krajowy certyfikat zgodności zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych oraz są oznaczone europejskim symbolem CE.
Dzięki odpowiedniemu usztywnieniu, dostępne znaki spełniają wymogi odporności na odkształcenie we wszystkich strefach wiatrowych w Polsce. Wykonanie ze stali ocynkowanej zapewnia, że są odporne również na inne niekorzystne warunki pogodowe i długotrwale zachowują swoje właściwości mimo upływu czasu.
Dodatkowo podlegają zaawansowanemu procesowi produkcji polegającemu na podwójnym zaginaniu krawędzi bez nacinania naroży, który zapewnia im wysoką sztywność oraz równość płaszczyzny. Poprawiona odporność będąca wynikiem tego procesu dodatkowo chroni przed powstawaniem refleksów świetlnych zmniejszających czytelność symbolu.
Znaki drogowe umieszczane są zazwyczaj na słupach do znaków, betonowanych na stałe w grunt lub montowanych na tymczasowych podstawach. Prawidłowe ustawienie znaku na słupie najczęściej zapewniane jest przez uchwyty do znaków, które również znajdują się w naszej ofercie
By zagwarantować, że montaż oraz umieszczenie oznakowania pionowego będzie zgodne z prawem i Państwa wymaganiami, jesteśmy otwarci na kontakt w związku z każdym zamówieniem i przygotowaliśmy ogólnie dostępny poradnik
Jakiej wielkości znak wybrać?
Zobacz nasz poradnik
2. PROGI ZWALNIAJĄCE
Progi zwalniające to elementy związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, stosowane w przypadku konieczności ograniczenia prędkości pojazdów w określonym miejscu na drodze. To jedna z najskuteczniejszych metod uspokojenia ruchu. Kierowcy, którzy nie zwolnią, narażają się na dyskomfort i ryzyko uszkodzenia podwozia pojazdu.
Na witrynie wimetoznakowanie.pl oferujemy progi należące do pięciu typów, przeznaczone do użycia w różnych okolicznościach. Są to progi:
A) listwowe
Stosowane na drogach lokalnych oraz dojazdowych. Cechują się niską stromością, dzięki czemu mogą je bezpiecznie przekraczać również pojazdy o niskich podwoziach. Przy wymuszeniu zmniejszenia prędkości do ok. 20 km/h, poprawiają bezpieczeństwo jednocześnie utrzymując płynność ruchu drogowego.
B) podrzutowe
Przeznaczone na drogi osiedlowe, zakładowe, parkingi i podobne. Ze względu na swoje właściwości, nie mogą być stosowane na drogach publicznych. Znajdują zastosowanie tam, gdzie występuje duże natężenie ruchu pieszych i ryzyko wypadków. W związku z dużą stromością, wymuszają do spowolnienia nawet do 5 km/h.
C) kablowe
Należą do różnych grup progów, z tą uwagą, że są przystosowane do przeprowadzania przez nie przewodów. Zależnie od specyfikacji, mogą być stosowane do bezpiecznego przeprowadzania kabli elektrycznych, węży strażackich lub innych przewodów. Przy doborze progu kablowego należy zachować ostrożność, ponieważ część z nich nie jest dostosowana do wytrzymania dużych ciężarów i może być przekraczana tylko przez pieszych i rowerzystów.
D) wyspowe
Nazywane poduszkami berlińskimi. Wyglądają jak wyspy umieszczane na środku pasa ruchu, które można umieścić tylko po jednej stronie drogi. Do ich szczególnej cechy należy fakt, że mogą zostać bezpiecznie przekroczone przez autobusy komunikacji miejskiej, których rozstaw kół pozwala na przejechanie nad takim progiem. Samochody osobowe natomiast muszą znacznie zwolnić.
E) segmentowe
Wykonane z małych elementów, które pozwalają na ułożenie progu o praktycznie dowolnych wymiarach, idealnie dopasowanych do drogi, na której są stosowane. Mogą zostać użyte tam, gdzie inne rodzaje progów byłyby nieskuteczne lub niebezpieczne. Mają też niepowtarzalne zastosowanie, którym jest możliwość wykorzystania ich jako podwyższone przejście dla pieszych. Różnokolorowe elementy można ułożyć w "zebrę" i użyć z odpowiednim oznakowaniem, co jest bezpieczniejsze od użycia zwykłego przejścia dla pieszych, bo mechanicznie zmusza kierowców do spowolnienia.
Do ich wykonania wykorzystujemy najnowocześniejsze rozwiązania i najlepszej jakości surowce, takie jak guma wulkanizowana, mieszanka gumowa oraz tworzywo sztuczne z recyklingu. Wszystkie z tych rozwiązań cechują się wymaganą odpornością na najeżdżanie, uszkodzenia mechaniczne, promienie UV oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. Po montażu mogą służyć przez długie lata. Posiadają aprobatę techniczną Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.
Oznaczane są przy pomocy folii odblaskowej, farb z mikrokulami, punktowych elementów odblaskowych lub połączenia tych rozwiązań, dzięki czemu są dobrze widoczne nawet w warunkach ograniczających zasięg widzenia.
3. BARIERY BETONOWE BPPS-1 i BPPS-2
Zgodnie z „Obwieszczeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 września 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach”:
„Drogowe bariery ochronne są urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego stosowanymi w celu fizycznego zapobieżenia zjechaniu pojazdu z drogi w miejscach, gdzie jest to niebezpieczne, wyjechaniu pojazdu poza koronę drogi, przejechaniu pojazdu na jezdnię przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu lub niedopuszczenia do powstania kolizji pojazdu z obiektami lub przeszkodami stałymi znajdującymi się w pobliżu jezdni. Stosowanie drogowych barier ochronnych dopuszczalne jest tylko wtedy i w takich miejscach, w których przewidywane skutki wypadków będą poważniejsze niż skutki najechania pojazdu na barierę.”
Oferujemy Państwu różne rodzaje wygrodzeń betonowych:
A) Bariery ochronne BPPS-1 szare
Bariery betonowe U-14b obustronne, przeznaczone do np.: oddzielania pasa ruchu drogi dwujezdniowej, gdy wymagana jest ochrona przed uderzeniem z obu stron. Mogą być używane w celu stałego oddzielania i organizacji ruchu. Na przykład gdy w związku z remontem drogi ekspresowej na jednej jezdni tymczasowo musi odbywać się ruch dwukierunkowy. Nachylony w kierunku podłoża kształt minimalizuje potencjalne uszkodzenia.
B) Bariery ochronne BPPS-2 szare
Bariery betonowe U-14b jednostronne skonstruowane z pochyleniem z jednej strony. Są zwężone od krawędzi nienarażonej na uderzenie, co pozwala na zachowanie większej przestrzeni od tej strony. Dzięki temu bariery ochronne jednostronne idealnie nadają się do ustawienia na mostach, wiaduktach, lub chronienia chodników i miejsc czasowych prac drogowych.
C) Bariery ochronne BPPS-1 żółto-czarne dwustronne
Mają dokładnie te same cechy co drogowe odpowiedniki, ale ostrzegawcza żółto-czarna barwa sprawia, że bariery ochronne są idealne do zastosowań w obiektach przemysłowych, magazynach oraz na parkingach. Są szersze w podstawie niż bariery BPPS-2, ale chronią w przypadku gdy po obu ich stronach występuje ruch pojazdów, na przykład do wyznaczania lub blokowania drogi.
D) Bariery ochronne BPPS-2 żółto-czarne jednostronne
Mają dokładnie te same cechy co drogowe odpowiedniki, ale ostrzegawcza żółto-czarna barwa sprawia, że bariery ochronne są idealne do zastosowań w obiektach przemysłowych, magazynach oraz na parkingach. Mają węższą podstawę niż bariery BPPS-1. Mogą być użyte do zastępowania odbojnic w miejscach, gdzie delikatniejsze konstrukcje nie wystarczają lub chronienia miejsc w których z jednej strony występuje ruch pojazdów ciężkich a z drugiej należy pozostawić wolną przestrzeń.